တာေတစေနသား အခန္း(၄)

ဆယ္တန္းစာေမးပြဲ ေအာင္တဲ့အတြက္ ေမာင္ႏုက ဘာမွ မျဖစ္ဘူး။ သူ႔အေဖ ဦးစံထြန္းဟာ ဝမ္းသာလြန္းလို႔ ေျခမိကုိင္မိ၊ လက္မကိုင္မိ ျဖစ္ၿပီး မိတ္ေဆြရင္းခ်ာေတြကို သာမက နဲနဲပါးပါးေလာက္သာ သိကြ်မ္းဖူးတဲ့ လူေတြကိုပါ။ သူ႔သားစာေမးပြဲ ေအာင္တဲ့အေၾကာင္း ေလ်ာက္ေျပာတယ္။ ေနာက္တေန႔က်ေတာ့ ေမာင္ႏုရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း ေတြကုိ အဖိတ္ခုိင္းၿပီး သူ႔သား စာေမးပြဲေအာင္တဲ့ အထိမ္းအမွတ္နဲ႔ အိမ္မွာ ညစာ ထမင္း ေကြ်းတယ္။ သူ႔သားရဲ႕ ေအာင္ပြဲအတြက္ အထူးဟင္း ဆုိၿပီး သူကုိယ္တုိင္ခ်က္တယ္။ ဟင္းေတြက ထူးလည္း ထူးပါတယ္။ ၾကက္သားဟင္းက်ေတာ့ ထူးသထက္ထူးေအာင္ အခ်ဳိလည္းမဟုတ္။ အခ်ဥ္လည္း မဟုတ္၊ ငရုပ္သီးေထာင္းေရာ၊ ႏြားႏုိ႔ေရာ၊ အုံးႏုိ႔ေရာ တျပဳံၾကီးထည့္တာပဲ၊ ဧည့္သည္ေတြ မၾကိဳက္ၾကဘူး ထင္တယ္။ အဲဒီဟင္းကို သိပ္မႏႈိက္ၾကဘူး။ ေဟ့ေကာင္ေတြ ထည့္စားၾကကြာ၊ ကလ်ာဏီဟင္းဆိုတာ ဒါပဲ လုိ႔ ဝမ္းသာအားရေျပာျပီး ေမာင္ႏုသူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႕ ပန္းကန္ ထဲကို ကလ်ာဏီ ဟင္းေတြ ဦးစံထြန္း အတင္း လုိက္ထဲ့ေပးတယ္၊ ေမာင္ႏုဟာ ေကာလိပ္ေက်ာင္းကို ေရာက္တဲ့အခါ ကမၻာ သစ္တခုထဲကို ေရာက္လာရသလုိ ျဖစ္ေနတယ္၊ အေဆာက္အဦးေတြကလည္း သူအရင္ေနခ့ဲရဘူးတဲ့ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း အုိၾကီးေတြ စစ္တန္းလ်ားေတြလုိ မဟုတ္ဘူး။ အေတာ္ခမ္းနား သပ္ယပ္တဲ့ အေဆာက္ အဦးေတြ ေတြ႔ရတဲ့ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း ျမီဳ႕မအထက္တန္း ေက်ာင္းမွတုန္းက သူေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ သူလုိငါလုိ။ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ဳိးေတြ မဟုတ္ဘူး။ အဂၤလိပ္စာ။ ျမန္မာစာ။ အကၡရာ သခ်ၤာ။ ကင္မစၥရီ။ ဖီးဆစ္။ ဥပေဒ အစရွိတဲ့ ဘာသာရပ္အသီးသီးမွာ အင္မတန္ ထူးခြ်န္တဲ့ လူရည္ခြ်န္ေတြ။ စင္ျမင့္ေပၚမွာ စကားေျပာေကာင္းတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ။ ေဘာကန္ေကာင္းတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ။ တင္းနစ္ အရုိက္ေကာင္းတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ။ အတုခုိးစရာ တကယ္ထူးခြ်န္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ျပည့္ေနတာဘဲ၊ အဲဒီကမၻာသစ္ထဲကို ေရာက္လာတဲ့အခါ ေမာင္ႏုရဲ႕စိတ္ဟာ အရင္လုိ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ေျပာင္းလဲခ်က္ေတြ အမ်ားၾကီး ျဖစ္ေနတယ္။ အရင္တုန္းက အထက္တန္းစားေတြကို ဆက္ၿပီးသင္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵသူ႔မွာလုံးဝ မရွိခဲ့ဘူး။ အခုဆုိရင္ အမ်ားၾကီးရွိလာၿပီ။ အရင္တုန္းက သူႀကီးလာရင္ ဘာလုပ္မယ္ဆုိတာ တခုမွ မစဥ္း စားခဲ့ဖူးဘူး။ အခုဆုိရင္ အမ်ားၾကီး စဥ္းစားလာၿပီ။ ဆယ္တန္းတုန္းက ရွိတ္စပီးယား ရဲက ျပဇာတ္ေတြထဲက ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ကေလးေတြ ဒီျပဇာတ္ေတြကို အဂၤလိပ္စကားေျပနဲ႔ ျပန္ေရးထားတာေေတြကို ေက်ာင္းစာေတြအျဖစ္နဲ႔ သင္ခဲ့ရတယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ ေမာင္ႏုဟာ အဲဒီစာေတြထဲမွာ သိပ္စိတ္မဝင္စားလွဘူး။ တကၠသုိလ္ေရာက္တဲ့အခါ ေကာလိပ္ စာၾကည့္ခမ္းထဲမွာ ရွိတ္စပီးယား ရဲ႕ ျပဇာတ္ေတြ၊ ကဗ်ာေတြကို အတန္းစာအျဖစ္နဲ႔ မဟုတ္ပဲ။ သူ႔သေဘာနဲ႔သူ ဖတ္ရတဲ့အတြက္ သိပ္သေဘာက်တယ္။ ဒီလုိသေဘာက် တာေတြမ်ားလာေတာ့ ေမာင္ႏုဟာ ျပဇာတ္ေရးဆရာ လုပ္ခ်င္သလုိလုိ ျဖစ္လာတယ္။ ရွီတ္စပီးယားေရးတဲ့ ဘလင့္ဗါ့့စ္ (Blank Verse) ကို အတုခုိးၿပီး နဲနဲပါးပါး ေရးစမ္းၾကည့္တယ္။ ရွိတ္စပီးယားရဲ႕ ဆြန္းနက္ ကဗ်ာေတြကို အတုခုိးၿပီး ေရးၾကည့္တယ္။ အမွန္စင္စစ္ ေကာင္းမွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမ႔ဲေမာင္ႏုက သူဟာသူ သိပ္ၾကိဳက္ေနတယ္။

ေမာင္ႏုေကာလိပ္ေရာက္လုိ႔ မၾကာခင္မွာဘဲ ျပည္ေက်ာင္းေဆာင္နဲ႔ တေကာင္း ေက်ာင္းေဆာင္ေတြဟာ ေဘာသင္းတသင္းစီ ေထာင္တယ္။ ျပည္ေက်ာင္းေဆင္ ေဘာသင္းရဲ႕ ကပၸတိန္ဟာ ေစာဓူဝံ၊ တေကာင္းဘက္မွာေတာ့ ေမာင္ရွင္ျဖစ္တယ္။ ေမာင္ႏုဟာ တေကာင္းမွာ သုံးေယာက္တန္း ဘယ္ဘက္က ကစားတယ္။ ေမာင္ႏုဟာ ဆြန္းနက္ကို ေရးတတ္ခါစ သူ႔လက္ကို ထိန္းမရ တဲ့ အတြက္ ေစာဓူဝံကို ေျပာင္ေလွာင္တဲ့ ဆြန္းနက္ေတြကို မၾကာခဏ ေရးေရးၿပီး ျပည္ေက်ာင္းေဆာင္ရဲ႕ ထမင္းစားခမ္းက ႏုိ႔တစ္ဘုတ္မွာ ကပ္ေလ့ရွိတယ္။ ေစာဓူဝံဟာ ဒီဆြန္းနက္ ေတြကို ျမင္တုိင္း သိပ္ေဒါပြ တယ္။ တညလသာသာ ၁၁နာရီေလာက္မွာ ခပ္လွမ္းလွမ္း ေနရာတခုက ကုလားတေယာက္ဟာ ဒုိးပတ္ကုိ တီးေနတာ ေမာင္ႏုၾကားရတယ္။ ဒီအသံၾကားၿပီး ဒီလေရာင္ျမင္ရတဲ့အခါ ေမာင္ႏုရဲ႕ ရင္ထဲမွာ လွပ္လွပ္။ လွပ္လွပ္ ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ Under a Marian tree မရမ္းတပင္ ေအာက္မွာ ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ဆြန္းနက္ ကဗ်ာ တပုဒ္ေရးတယ္။ ေနာက္တေန႔က်ေတာ့ သူ႔က်ဴတာ တေယာက္ကို ဒီဆြန္းနက္ ျပၾကည့္တယ္။ အဲဒီလုိျပျပီး သူ႔ေက်ာင္းက ထြက္ရင္ျပဇာတ္ေရးဆရာ လုပ္ခ်င္တဲ့ အေၾကာင္း ေျပာျပတယ္။ ဒီက်ဴတာဟာ အင္မတန္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔တယ္။ ဘယ္တပည့္ကိုမွ စိတ္ပ်က္သြားေအာင္။ ရွက္သြား ေအာင္။ စိတ္နာသြားေအာင္ မေျပာဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ေမာင္ႏုရဲ႕ ဆြန္းနက္ကုိ ဖတ္ၾကည့္ၿပီး ၾကိဳးစားကြာ၊ ၾကိဳးစားရင္ ေအာင္ျမင္ရမွာေပါ့လုိ႔ ခ်ီးမြမ္းတာလည္းမဟုတ္။ ကဲ့ရဲ႕တာလည္း မဟုတ္ မယုတ္မလြန္ ဒီ က်ဳတာက ေျပာတယ္။ အဲဒီက်ဳတာရဲ႕ တုိက္တြန္းခ်က္အရေမာင္ႏုဟာ ဘားနတ္ေရွာေရးတဲ့ ဂ်ဴးလီးယပ္ ဆီဇာနဲ႔ ကင္ဒစ္ဒါးဆုိတဲက ျပဇာတ္စာအုပ္ ႏွစ္အုပ္ကို စဖတ္ရတယ္။ စကားေျပဟာ ဘလင့္ဗာစ္ နဲ႔ ေရးရ တာထက္ ေမာင္ႏုအတြက္ ပုိလြယ္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဘာနတ္ေရွာရဲ႕ စာအုပ္ႏွစ္အုပ္ကို ဖတ္ၿပီးတာနဲ႔ ျပဇာတ္ေရးရင္ စကားေျပနဲ႔ ေရးဘုိ႔ ေမာင္ႏု ဆုံးျဖတ္တယ္။ တေန႔က်ေတာ့ ေမာင္ႏုဟာ ေကာလိပ္ စာ ၾကည့္တုိက္မွာ သူဖတ္ဘုိ႔ စာအုပ္လုိက္ရွာေနတုန္း စပိန္စာေရးဆရာၾကီး သာဗင္းတပ္စ္ေရးတဲ့ ဒြန္ကီ ဟုိးတီး ဝတၱဳ ကိုသြားေတြ႔တယ္။ ဒြန္ကီးဟုိးတီးဟာ မတရားမႈမွန္သမွ်ကို တုိက္ဖ်က္ပစ္မယ္ လုိ႔ သူ႔ကုိယ္သူ အထင္ၾကီးၿပီး ဘဝင္ျမင့္ေရာဂါ စြဲကပ္ေနတဲ့ မရူးတရူး၊ ခပ္ႏွမ္းႏွမ္း လူတေယာက္ျဖစ္တယ္။ သူ႔အျဖစ္ အပ်က္ေတြဟာ အေတာ္ရယ္စရာ ေကာင္းတယ္။ ေမာင္ႏုရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္အေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႔ တူလြန္းလုိ႔ ေမာင္ႏု ေကာလိပ္စာၾကည့္ခန္းထဲမွာ အိေျႏၵမဆယ္ႏုိင္ဘူး။ တခိခိ တဝါးဝါးနဲ႔ ရယ္ရင္း ဒီဝတၱဳကို သိပ္စြဲေန တယ္။ ဒီဝတၱဳဟာ ေမာင္ႏုအေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္ လႊမ္းမုိးေနတယ္ဆုိတာ ထင္ရွားေအာင္ သာဓကေလး တခုကို ေဖာ္ျပခ်င္တယ္။ ေကာလိပ္ေက်ာင္းကို ေရာက္ၿပီးလုိ႔ တလေလာက္အၾကာ ေမာင္ႏုဟာ တေကာင္းေက်ာင္းေဆာင္ အနားမွာ လမ္းေလွ်ာက္ေနတုန္း ေခြးၾကီးတေကာင္က အစာ လုစားခ်င္တဲ့ အတြက္ အစားစားေနတဲ့ေခြးေလး တေကာင္ကို အတင္းလွိမ့္ၿပီး ကိုက္ေနတာ ေမာင္ႏု ျမင္ရတယ္။ အနားမွာ ရွိတဲ့ ခဲႏွစ္လုံးကို ေကာက္ၿပီး ေခြးၾကီးကို အတင္းေျပးေပါက္တာဘဲ။ ေခြးၾကီးဟာ ေခြးငယ္ကို လႊတ္ၿပီး ထြက္ေျပးတာေတာင္ ေမာင္ႏုရဲ႕ေဒါသဟာ မေျပေသးဘူး ေခြးကေလးကို အႏုိင္က်င့္ၿပီး သူ႔အစာလုစားမဲ့ ေခြးဆုိးၾကီးကို နာနာႏွက္ေပးရမယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ထားနဲ႕ ေခြးၾကီး ေနာက္ကို အေတာ္ ၾကာေအာင္ ေမာင္ႏုေျပးလုိက္ေသးတယ္။ ေမာင္ႏုဟာ ဒြန္ကီဟုိတီးကို ဖတ္ျပီးတဲ့အခါ ဒါမ်ဳိးေတြ သိပ္ မလုပ္ေတာ့ဘူး။ သူ႔ရဲ႕ ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလုံး သုံးပါးစလုံးကို ထိန္းသိမ္းမႈေတြ အေတာ္လုပ္လာတယ္။ အဲဒီ ေကာလိပ္ေက်ာင္းကို ေရာက္တဲ့ ပထမႏွစ္မွာဘဲ ႏွလုံးၾကီးေရာဂါ တၾကိမ္ထလုိက္ေသးတယ္။ အဲဒီေရာဂါ ဟာ ေမာင္ႏုရဲ႕ ဘဝမွာ အေရးပါ အရာေရာက္တဲ့ အခ်က္တခ်က္ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ဒီအခ်က္ကိုလည္း ဒီေနရာမွာ ေဖာ္ျပသင့္တယ္။ ဝါးခယ္မမွာ တင္တင္ျမင့္ ဆုိတဲ့ ေက်ာင္းသူတဦးရွိတယ္။ သူ႔အေဖဟာ အျငိမ္းစား ရာဇဝတ္ဝန္ ဦးခင္ ဆုိသူျဖစ္တယ္။ တင္တင္ျမင့္မွာ အမသုံးေယာက္ရွိတယ္။ ညီမ တေယာက္ ရွိတယ္။ ဒီညီအမ ငါးဦးစလုံးဟာ မိန္းမေခ်ာေတြခ်ည္းဘဲ။ ေမာင္ႏုဟာ ဝါးခယ္မေက်ာင္းမွာ တင္တင္ျမင့္နဲ႔ ပထမတန္းကစၿပီး ခုႏွစ္တန္းအထိ အတူတူေနခဲ့ဘူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ တင္တင္ျမင့္ဟာ အိေျႏၵၾကီးတဲ့ မိန္း ကေလးျဖစ္တဲ့ အတြက္ သူကလည္း ဘယ္ေယာက်ၤားေလးကိုမွ စကားမေျပာဘူး။ ဘယ္ေယာကၤ်ားေလး မွလည္း သူ႔ကုိ စကားမေျပာဝံ့ဘူး။

၁၉၂ဝ-ျပည့္နွစ္ ပထမေက်ာင္းသား သပိတ္ ျဖစ္တဲ့အခါ တင္တင္ျမင့္က ေက်ာင္းမွာက်န္ရစ္တယ္။ ေမာင္ႏုတုိ႔က ထြက္လာတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ မေတြ႔ရေတာ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ၁၉၂၄ ခုႏွစ္။ ဝါးခယ္မ တန္ေဆာင္းေတာ္ၾကီး အတြင္းမွာက်င္းပတဲ့ တန္ေဆာင္တုိင္ ပြဲမွာ ေမာင္ႏုဟာ တင္တင္ျမင့္ကို ေတြ႔လုိက္တဲ့အခါ သူ႔စိတ္ထဲမွာ ေရွးတုန္းက တခါမွ မျဖစ္ဘူးတဲ့ ခ်စ္စိတ္ေတြဟာ အလြန္အမင္း ျပင္းျပင္းထန္ထန္ၾကီး ျဖစ္လာတယ္။ ေမာင္ႏုဟာ တျခားကိစၥ ေတြမွာသာ လူရဲၾကီး လုပ္ဝံ့တယ္။ အခ်စ္နဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ေတာ့ သတၱိေၾကာင္တယ္။ တခ်ဳိ႕ ေယာကၤ်ားေလးေတြလုိ သူတုိ႔ခ်စ္တဲ့ မိန္းခေလးေတြကို လူပ်ဳိစကား လုိက္ေျပာတာတုိ႔ ေမတၱာစာ လုိက္ေပး တာတုိ႔ မလုပ္ရဲဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ သူဟာ စာပုိ႔ကုလားကို အားကိုးၿပီး ေနာက္တေန႔က်ေတာ့ တင္တင္ျမင့္ ဆီကို စာတုိက္က စာတေစာင္ ထည့္လုိက္တယ္။ အိေျႏၵၾကီးလွတဲ့ တင္တင္ျမင့္ဆီက စာတေစာင္မွ ျပန္မလာဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေမာင္ႏုမွာ အဓိဌာန္မ်ား ရွိေနသလားမသိဘူး။ ၁၉၂၄ ခုႏွစ္ ႏုိဝင္ဘာ ေလာက္ကစၿပီး ၁၉၂၅ ခုႏွစ္ မတ္လ လယ္ေလာက္အထိ တင္တင္ျမင့္ ဆီကို စာေပါင္း၃ဝထက္ မနည္း တေစာင္ၿပီးတေစာင္ ထည့္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ႏွစ္ေပါင္း ၃၆ႏွစ္ေလာက္ၾကာတဲ့အခါ ေဒၚတင္တင္ျမင့္ရဲ႕ ခဲအုိ အင္ဂ်င္နိယာခ်ဳပ္ ဦးေက်ာ္စိန္နဲ႔ စကားေျပာေနတုန္း၊ ဦးႏုဟာ ငယ္ငယ္တုန္းက တင္တင္ျမင့္ကို စာေပါင္း ၃ဝေက်ာ္ ေပးခဲ့ ဘူးတာ ျပန္ၿပီးသတိရတယ္။ အဲဒီအခါက်ေတာ့မွ သူငယ္ငယ္က ဂမူးရႈးထုိး၊ နသုိးၾကိဳးျပတ္ လုပ္ခဲ့မိတာကို ေနာင္တရၿပီး ေဒၚတင္တင္ျမင့္ကို ေျပာေပးဘုိ႔ ဦးႏုက ခဲအုိ ဦးေက်ာ္စိန္ကို ေမတၱာရပ္ခံ ခဲ့တယ္၊ ေဒၚတင္တင္ျမင့္ဟာ ဦးေက်ာ္စိန္ကို ေျပာတဲ့အခ်ိန္အထိ အပ်ဳိၾကီးဘဲ၊ ေနာင္လည္း အိမ္ေထာင္ျပဳမဲ့ လကၡဏာ မရွိပါဘူး။ ဒီကိစၥကို အေတာ္စက္ဆုပ္ပုံေပၚတယ္။

Comments :

0 comments to “တာေတစေနသား အခန္း(၄)”